Ultimul mare proiect al lui Șova – bicicleta tren

Am tot abordat subiectul privind respectul și drepturile acordate bicicliștilor. Nu am făcut-o doar pentru că pare a fi un subiect la modă, ci și pentru că eu consider că un oraș civilizat, o capitală care se respectă, oferă și caută alternative noi pentru transport, alternative care sp fie prietenoase cu mediul și care în același timp să rezolve și problema din ce în ce mai gravă a traficului blocat.

Numai că, așa cum se obișnuiește pe la noi, subiectul apare în dezbatere publică atunci când cineva îi sesizează oportunitatea electorală. Așa se face în București de câțiva ani buni, exemplul cel mai bun fiind Sorin Oprescu. Care se bate cu pumnul în piept de cum el vrea binele bicicliștilor și de cum se vor face niște trasee cum nu are nicio altă capitală europeană.

Probabil tot pe principiul autostrăzii suspendate.

image

Autismul de care dau dovadă autoritățile față de acest subiect este extrem de trist. Cu atât mai mult cu cât a merge cu bicicleta nu îți oferă doar șansa de a avea un oraș care să respire sănătos, dar oferă și șansa la sănătate pentru oameni. Șansa de a face un pic de sport, lucru extrem de important pentru o nație ce pare efectiv încremenită în fotoliu, dând click după click pe Facebook.

E și păcat să nu mergi cu bicicleta cât mai mult, având și atâtea oferte la dispoziție acum, de la biciclete de oraș, în genul Koliken Verona sau preferatele mele, bicicletele pliabile, pe care le poți lua oriunde cu tine. Dar cum să te gândești serios la treaba asta când guvernul țării tale vine și îți spune că da, ne ocupăm de piste de biciclete, cum să nu. Uite, desființăm câteva mii de km de cale ferată, rute care nu mai sunt rentabile și le transformăm în piste pentru biciclete.

Nu-i așa că vă vine să râdeți? Ei bine, nu e de râs. Acesta este marele proiect lăsat moștenire de cel mai absent ministru al Transporturilor din istoria României, Dan Șova pe numele lui.

”Scoatem șinele de cale ferată și traversele, apoi pe „drumul“ astfel rezultat vor circula autobuze, iar dacă nici varianta cu autobuze nu va fi viabilă, vom amenaja piste pentru biciclete.” Aceste cuvinte sunt scrise într-un memorandum al guvernului, ce privește eficientizarea sectorului feroviar.

Ce mai încolo și încoace mai rămâne să îi oblige pe cicliști să fluiere ca trenul a pagubă prin gări și gata, totul este rezolvat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *