Tichetele de masă – Un instrument de motivare

Da, există pe lumea asta ceva ce mă aduce la un nivel de disperare cruntă. Hai să vă povestesc. Să zicem că este vineri seara, pleci și tu ca omul la distracție, adică o masă în oraș, niște berică cu prietenii și eventual, cine știe, poate și o ieșire în club. Toate aceste idei ale tale costă.

Iar când tu îți propui ca să ai o noapte de distracție, petrecere și entertainment, logic că nu ar fi cea mai bună idee să pleci cu mormanul de bani după tine. Pentru că, nu-i așa, trăim în România și asta ne ocupă tot timpul. Și uneori chiar buzunarele. Așa că îți verifici portofelul și accesoriul cel mai căutat din el, cardul.

Și dă-i și pleacă. Când te aștepți mai puțin, vine acel moment în care rămâi fără țigări, sau poate ți-ai dori ca după 10 beri să mănânci un sandviș, să te revergorezi, vorba băieților cu școala vieții. Și nimerești un magazin unde, ce să vezi, nu face vânzări decât cu cash, nefiind încă obișnuiți cu ideea că au apărut și plățile cu cardul. Și de aici o întreagă poveste, ce nu are cum să se termine bine. Mai ales pentru tine.

image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Un magazin fără POS, în anul de grație 2015, este, nu cred că exagerez cu nimic, ca un român fără Facebook.  Și între noi fie vorba, sunt din ce în ce mai puțini români fără Facebook. La fel cum ar fi să nu ai ca și obiect de strictă necesitate un cititor de coduri de bare, pentru a putea verifica imediat toate informațiile legate de un produs. Lucrul ăsta ține și de o cultură a businessului. La noi, din motive despre care am putea scrie romane, încă mai supraviețuiește buticul de la bloc, unde iei pe datorie pâine, țigări și eventual o bere la ocazii. Sau, dacă ai noroc, ți se primesc și tichetele de masă de la Up Romania, rebranding al celor de la Cheque Dejeuner.

Rămân la părerea mea că tichetele de masă au fost cu adevărat unul din lucrurile bune implementate la noi, care au oferit atât angajatorilor instrumente de motivare, dar și angajaților șansa la un venit suplimentar, care să îi aute să supraviețuiască.

La noi, doar marii comercianți știu ce înseamnă marketingul, publicitatea, condițiile pe care i le oferi cumpărătorului. Care cumpărător are din ce în ce mai rar bani să vină la tine în Băneasa sau Vitan. Așa că se duce la micul magazin de bloc.

E o vorbă veche la noi, care sună cam așa: ”Respectă-mă, ca să te respect și eu”. Aceasta poate fi fără probleme aplicată și în cazul oricărui tip de afacere. Dacă vrei să ai succes, atunci respectă-mă prin calitate, prin tot ceea ce investești ca eu să fiu mulțumit, iar eu te voi respecta și te voi transforma într-un partener al meu.

Leave a Reply

Your email address will not be published.