Tehnologii pentru siguranta: noua frontiera

In timp ce suntem inca la ani, daca nu zeci de ani, departe de "camioanele fara sofer", multe dintre cele mai recente tehnologii pentru camioane si autoturisme, cu siguranta, ne vor ajuta sa ajungem acolo – si chiar daca acestea nu vor face acest lucru, vor salva multe vieti intre timp.

Totusi, in ciuda tuturor coliziunilor evitate, prevenirii rasturnarilor si altor tehnologii de siguranta disponibile in prezent, cea mai importanta parte a unei operatiuni de transport in conditii de siguranta ramane persoana de la volan, soferul.

Transportatorii trebuie sa angajeze persoanele potrivite, sa le antreneze, monitorizeze si recompenseze pe cele pe care le au si sa furnizeze soferilor lor instrumentele si conditiile de munca de care au nevoie pentru a fi in siguranta. Totusi, tehnologia poate ajuta.

Unele sisteme urmaresc si monitorizeaza performanta soferului si vehiculului, astfel incat conducatorii auto care au nevoie de pregatire suplimentara pot fi identificati, iar cei care au performante exceptionale pot fi recompensati. Managerii soferilor de camion pot utiliza analizele de date pentru a crea modele care sa ajute la anticiparea subseturilor de soferi care pot fi un risc potential pentru siguranta.

image

Dispozitivele de comunicatii inregistreaza datele motorului vehiculului, viteza, locatia sau alte informatii in timpul evenimentelor critice, cum ar fi franarea brusca sau fortele-g excesive. Sistemele de inregistrare capteaza imagini din cabina camionului in timpul evenimentelor, care pot fi analizate pentru comportamentul de conducere riscant. Sistemele de siguranta pentru evitarea coliziunilor, precum un limitator de viteza, cele de control al stabilitatii si cele pentru schimbarea benzilor, alerteaza activ soferii de conditiile potential nesigure si, in unele cazuri, chiar iau masuri pe cont propriu.

In termeni generali, tehnologiile de securitate pe care le utilizeaza flotele pot fi pasive sau active. Sistemele de siguranta pasiva au insemnat mult timp un produs, cum ar fi centurile de siguranta si tetierele, dar in zilele noastre, sistemele pasive pot include produsele care urmaresc, monitorizeaza si inregistreaza date din calculatorul de bord al camionului, comunicatiile mobile sau alte sisteme, care pot fi mai tarziu revizuite prin rapoarte sau scorecard-uri, sau pot trimite o notificare direct la managerul flotei prin intermediul sistemelor telematice.

Un sistem activ are actiuni specifice in cazul in care sistemul determina un eveniment periculos. Franele antiblocare sunt un exemplu comun. Astazi aceste sisteme merg mult mai departe. Sistemele de evitare ale coliziunilor, de exemplu, detecteaza vehiculele sau obiectele stationare in fata camionului si emit alerte atunci cand distanta dintre camion si vehiculul din fata trece de un anumit prag. In cazul in care conducatorul auto nu ia masuri, sistemul poate aplica franele camionului si opri motorul, in mod independent.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *