Optimizare SEO profesionistă – de la cuvinte cheie competitive la relevanță pentru afaceri

În domeniul publicității și marketingului, discuția despre optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) și pentru poziția pe care o eficientă optimizare o poate oferi unui brand, capătă valențe din ce în ce mai însemnate. De la momentul importanței cuvintelor cheie, la mijloacele complexe și integrate de promovare, sunt necesari câțiva pași importanți, pe care o agenție SEO cu experiență și rezultate inedite îi poate face pentru afacerile care nu au un departament de comunicare și marketing propriu, nu lucrează deja cu o agenție de publicitate ori parteneriatele de până în prezent nu s-au soldat cu rezultatele așteptate.

Există înțelenită o concepție greșită, privitoare la faptul că SEO se rezumă doar la cuvintele cheie din titlul și text, dar de la detaliile tehnice ale siteurilor, până la profunzimea conținutului, optimizarea deplină nu se rezumă doar la folosirea unor cuvinte care, adeseori, pot părea făcând parte din niște construcții cel puțin stranii. În prezența unei optimizări adecvate, brandurile care investesc în marketing reușesc să ocupe primele poziții în motoarele de căutare, își cresc încrederea clienților, îmbunătățind experiențe și atrăgând diverse persoane spre propunerea de vânzare.

Știut fiind faptul că publicitatea jonglează cu două laturi intrinseci ale mesajului: emoție și rațiune, optimizarea SEO, cuprinde până la un punct scheletul mediului de difuzare al mesajului, făcându-i loc printre cele concurente și dându-i întâietate. Dacă vă imaginați spațiul unui motor de căutare ca pe un dulap cu mai multe rafturi, optimizarea SEO eficientă ia produsul de la picioarele clientului și-l poziționează la nivelul ochilor acestuia. Să ne imaginăm că un anume producător deține o miere naturală foarte bună, care ar corespunde oricăror criterii de calitate. Producătorul are o prezență în mediul online, dar aceasta este neînsemnată; site-ul nu are trafic, el nu știe cui să i se adreseze, vânzările nu sporesc, ci sunt accidentale, nereușind să atragă clienți noi. În motoarele de căutare, se află la paginile doi-trei și este un noroc dacă cineva trece la acestea, scotocind și având mult timp la îndemână pentru a vedea cine mai vinde miere.

Ce poate face optimizarea pentru motoarele de căutare? Printre altele, poate urca siteul producătorului în primele poziții, sub ochii oamenilor care, fiind dezamăgiți de diverse branduri de miere din comerț, caută ceva natural, de exemplu. Bineînțeles, în absența unui produs foarte bun, competitiv, nicio măsură (fie că este vorba despre SEO sau alte artificii ale publicității) nu funcționează decât ca un cârlig care nu reușește să-i fidelizeze pe clienți. Poate că poți, prin intermediul persuasiunii și seducției publicității, să atragi un client, dar produsul în sine, pe care-l comercializezi, reprezintă calea de a-l păstra drept client fidel ori pentru a-l pierde.

Agențiile SEO se adresează, așadar, toate afacerilor, indiferent de mărimea lor, care își doresc să ajungă la oameni, prin intermediul motoarelor de căutare și să aibă șansa să comunice direct cu clienții. Primul pas este să le atragă atenția că există, apoi să le prezinte avantajele și, în cele din urmă, să se încheie tranzacția care are un rol mutual-benefic: clientului îi aduce mulțumire prin calitatea produsului, brandul sporește vânzările, se dezvoltă, culege roadele muncii. Sunt o sumedenie de afaceri care abia supraviețuiesc sau se sting, chiar dacă ele au la bază produse excepționale. În absența folosirii profesioniste a tuturor instrumentelor de publicitate și marketing, nu depășesc uneori publicul local, se poticnesc și nu reușesc să-și vândă produsele. Pentru aproape orice afacere există un loc al său, un public care se poate bucura de beneficiile pe care aceasta le aduce.

Întorcându-ne la exemplul imaginar al producătorului de miere de albine, dacă oamenii nu știu de existența lui, nu ajung să guste mierea și să se convingă de calitatea acesteia, el nu reușește să avanseze, iar vânzările din mediul offline nu-l ajută să se dezvolte așa cum are nevoie. Păstrând tonul aceluiași exemplu, o agenție SEO specializată este aidoma unei regine din stup. Ea asigură perpetuarea clienților, ducând afacerea mai aproape de aceștia, pentru a spori cantitatea de miere din stup!

Leave a Reply

Your email address will not be published.