Caseta de directie poate fi reparata daca este dusa la un service specializat!

Dupa cum stim acum, sistemul de directie din fiecare masina fabricat astazi in fabricile moderne este in principal un sistem de directie cu pinion si cremaliera. Sistemul de directie cuprinde mai multe parti care se deplaseaza simultan, continand articulatii universale, arbori principali, arbori intermediari si rackul de directie, cunoscut si sub numele de cutie de viteze sau cutie de directie.

Cutia de viteze de directie contine angrenaje care permit soferului sa transmita intrarile de directie ale soferului in legatura si mecanisme care rotesc corect rotile, asigurandu-se ca poate functiona corect. Cutia sterlina inmulteste schimbarile de directie ale soferului, astfel incat rotile din fata vehiculului sa se poata deplasa mai mult decat volanul.

Majoritatea masinilor produse pe piata utilizeaza astazi directie cu pinion, unde mecanismele de directie rotesc un pinion, deplasandu-se pe un rack pentru a misca roata din fata. Alte tipuri de masini folosesc sisteme cu bile circulante, in care mecanicii implicati prezinta rulmenti cu bile montati pe un tip de directie „cu vierme”, care arata diferentele dintre aceste doua sisteme si utilizarea unei cutii de directie.  Impreuna cu cutia de directie, pompa de servodirectie este o parte cruciala a sistemului de directie. Pentru a sti de ce este atat de important sa intretinem sau sa inlocuim pompa de servodirectie, trebuie mai intai sa stim ce este. In majoritatea vehiculelor, servodirectia ajuta soferul sa conduca vehiculul schimband efortul de directie al volanului.

O pompa de servodirectie functioneaza, in general, in conformitate cu cateva principii cheie. In primul rand, un rotor cu fante este sprijinit in interiorul unei came cilindrice. Este pozitionat aproape de peretele camei, formand o cavitate mica, in forma de semiluna. Rotorul este etansat in came prin efortul celor doua placi laterale. Pe masura ce camera se roteste si fluidul intra in pompa, paletele sunt impinse mai departe in exterior, catre peretii casei, datorita presiunii hidraulice.

Aceasta unitate centrala se ocupa de directia si de semnalele de la sofer. Fara aceasta cutie de directie, volanul nu s-ar misca. Aceasta unitate centrala primeste intrari, folosind volanul si coloana de directie pentru a trimite un semnal mecanic catre arborii de directie pentru a finaliza viraje netede, receptive, sigure si eficiente in ambele directii.

Rack-ul de directie este punctul central al sistemului de directie, aratand importanta unei cutii de directie in controlul masinii. Cand cutia se uzeaza in timp, prezinta deteriorari sau se rupe complet pe o perioada lunga de utilizare, directia poate fi compromisa si nu functioneaza corect.

 Daca acest lucru se intampla intr-un timp nepotrivit in timp ce conduceti, atunci acest lucru poate fi destul de periculos. Puteti preveni acest lucru observand semnele unei cutii de directie defecte sau deteriorate, care va poate economisi timp, potential de accidente si bani pe termen lung.

Acestea se pot defecta dupa o anumita perioada, iar cand acest lucru se intampla este necesar sa ducem masina la un service auto care sa poata efectua reparatia casetei de directie!

Date de contact pentru service-ul recomandat:

  • Adresă: Strada Badea Dumitru 16, sector 5, București
  • Telefon: 0765 378 223

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *