Cam asta poate fi singura concluzie la care ar putea ajunge cineva care ne vizitează țara, Bucureștiul. Atâtea mașini rar vezi prin alte locuri. Ca să nu mai vorbim de numărul de mașini de lux raportat la nivelul de sărăcie al acestei țări.
Nu mai este pentru nimeni un secret că cele mai noi modele BMW, Mercedes, Ferrari și alte limuzine își găsesc printre primii utilizatori pe la noi în țară. Asta pentru că românul este un om tare mândru și lăudăros. Unde mai pui, iarăși nu putem nega, că ai noștri au și alte motive specifice de a-și procura mașini.
Citeam deunăzi un studiu al autorităților care arată că în București, la finele anului 2013, erau înmatriculate peste 1.1 milioane de mașini. Asta înseamnă o mașină la 2 locuitori. Prin asta cred că se explică puțini nebunia pe care suntem nevoiți în fiecare zi să o trăim. Nu este deloc departe momentul în care orașul va fi cu adevărat blocat în totalitate. Iar la asta contribuie și traficul adiacent care tranzitează orașul plus lucrările permanente pe care autoritățile locale nu par a le mai termina vreodată. Doar ca un exemplu, încep de săptămâna asta lucrări de reabilitare în zona Calea Victoriei, aproape de Gara de Nord. Imaginați-vă ce o să fie zilnic pe acolo.
Nu de alta ar trebui să se acorde o mai mare atenție alternativelor, mai ales pistelor de biciclete, unele care ar putea cu adevărat salva orașul ăsta.
O a doua temă este legată de o inițiativă ce pare a prinde contur în Parlamentul de la noi și anume interzicerea totală a consumului de alcool pentru participanții la trafic, conducători auto. Nu pot decât să salut o astfel de inițiativă. O mașină poți oricând să o schimbi, mai ales dacă îi ai alături de tine pe cei de la Auto Hak, cei care îți oferă cârlige de remorcare ieftinite, fie că sunt cârlige de remorcare pentru Audi sau cârlige de remorcare pentru Skoda Octavia 1.
O viața însă cu greu o mai poți recupera, asta dacă scapă după un astfel de accident rutier, cauzat de consumul de alcool. Asta e varianta optimistă, pentru că, din păcate, numărul deceselor este impresionant în aceste cazuri. Poate ar trebui să se gândească un pic și la ideea de a mări limita de viteză pe raza unei localități, asta în condițiile în care infrastructura lasă mult de dorit iar educația rutieră a oamenilor și mai mult.