Reușim să intrăm în Schengen măcar cu frontierele aeriene?

Dacă este să privim cu negativism tot ceea ce se întâmplă în țară în această perioadă, avem, clar, toate motivele să fim dezamăgiți și triști, chiar foarte triști. A devenit o obișnuință ca să nu mai avem așteptări foarte mari de la clasa politică, iar asta nu cred că este un lucru bun, pentru că le oferă lor un spațiu mai amplu de acțiune, în sensul de a ne dezamăgi și mai mult pe fiecare zi.

Iar unul din capitolele unde cu adevărat clasa politică de la noi a rămas corigentă este cel al dreptului la liberă circulație a românilor în toate statele membre, prin includerea României în spațiul Schengen. Nici nu prea mai contează cu adevărat dacă este sau nu un joc politic, dacă cu adevărat România nu îndeplinește unele criterii (deși, mai toate sursele oficiale europene confirmă că România respectă toate aceste criterii de aderare). Nici nu prea contează că și pe plan intern Schengen este doar un subiect de bătălie politică și mai puțin un motiv de îngrijorare și de căutare de soluții pertinente.

Blue-Air

Pentru că aici principalii care suferă sunt oamenii obișnuiți, cei cărora li s-a spus la început că vor fi cetățeni europeni de primă mână și care acum se văd puși în fața unui cu totul alt fapt. Tocmai de aceea, intrarea măcar cu frontierele aeriene în Schengen, asta cu atât mai mult cu cât românii au, acum mai mult ca oricând, atât de multe opțiuni de a se putea deplasa în orice colț din lume cu ajutorul zborurilor low-cost. București – Londra, București – Roma sau București – Madrid nu mai sunt acum niște iluzii, ci au devenit curse regulate, folosite de extrem de mulți români, mai ales că aceste destinații reprezintă și principalele zone unde românii merg să muncească.

Iar cei de la Blue Air au venit în sprijinul celor care vor să meargă cu avionul, printr-o serie de facilități: bagajul de mână gratuit este de 10 kg, mult mai mare decât la restul operatorilor, zboruri directe pe aeroportul principal, plus o bine dezvoltată rețea online atât de căutare a biletelor cu tarifele lor, cât și prin prisma modalității de plată. Într-un cuvânt: servicii gândite să vină în sprijinul clienților: modalități de plată multiple, preflight reminder (mail trimis pasagerului cu 2 zile înainte de zbor, în care îi sunt oferite toate informațiile necesare).

Mai rămâne doar ca și autoritățile statului să își respecte cetățenii și promisiunile făcute și astfel de zboruri vor deveni cu adevărat principala modalitate de transport pentru românii care vor să călătorească afară.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

:D :) :( :o 8) :eek: ;-( :grin: :wink: :arrow: :idea: :?: :!: :evil: O:) :-| :-* :-(( :poke: :love: :tired: :emotion: :party: :clown: :worried: X( :p