PSD – PNL, bătălia pe televiziuni și online

NewfontbRemotebfontfontbControlbfontMarantzSR4200SR4300SR4400SR4600.jpg

În perspectiva campaniei electorale pentru parlamentare, este evident că partidele politice trebuie să își maximizeze cât mai mult accesul la toate resursele de promovare și comunicare. Și dacă tradiționalul door-to-door încă mai face furori mai ales prin zonele rurale, în orașe și mai ales în marile centru urbane, a face politică prin metodele cele mai moderne este obligatoriu.

New-font-b-Remote-b-font-font-b-Control-b-font-Marantz-SR4200-SR4300-SR4400-SR4600

Ce înseamnă mijloace moderne? Mass-media tradițională (televiziuni, presă scrisă), online (cu toate instrumentele sale: Facebook, Twitter, bloguri, Instagram) și live streamingul video, oferit acum cam de orice platformă. Cum se prezintă partidele noastre la acest capitol?

PSD:

– Social democrații au cea mai bună acoperire media posibilă. România TV (unde se joacă un tandem PSD – Ponta), Antena 3, sunt posturile cu cea mai mare audiență și unde se regăsesc cei mai mulți alegători ai PSD. Forța lor mediatică este de netăgăduit. Pe online, PSD are cea mai disciplinată echipă de comunicare și guerilla de atac. Postează doar un material în care să îi ataci pe Dragnea sau Ponta și vei vedea imediat cum se activează.

PNL:

– Liberalii se confruntă de ceva timp cu problema susținerii în spațiul media. Este partidul care, practic, nu are nici un trust media alături 100%, care să îl poată susține în campaniile sale importante. Da, la un moment se mai bagă Realitatea pe fir, numai că viitorul Realitatea este atât de incert, iar audiențele atât de mici, încât cu greu poți spune că ai de câștigat de acolo. Pentru PNL, o alternativă ar fi putut fi online-ul, numai că și aici liberalii au reușit să își ostilizeze mare parte din zonele de influență, prin gafe, prin decizii greu de explicat, printr-o comunicare uneori ternă, neadaptată unui mediu extrem de mofturos cum este cel al online-ului. Ori, cu lipsă de susținere pe media tradițională, cu un online ostilizat, cu presă scrisă inexistentă, PNL trebuie să își reinventeze comunicarea în așa fel încât mesajele sale să ajungă la toți votanții.

USB/USR:

– Nicușor Dan este copilul de suflet al online-ului. Iar acest lucru nu se va schimba, clar nici în viitoarea campanie electorală. Ba, mai mult, putem spune, fără a greși, că Nicușor și mâna sa dreaptă, Clotilde și-au găsit și în media tradițională un suport. Și mă refer aici, da, la Digi24, numită pe la colțuri și televiziunea hipsterilor. Mare parte din succesul sau insuccesul proiectului USR se va deconta și prin campania ce va fi dusă în online.

Scriam ieri că mass-media de la noi nu o duce bine. Iar acest lucru se poate observa și prin mișcările de trupe ce au loc în perioada asta. Cu toate acestea, forța ei în perioadele electorale nu este deloc de neglijat. Chiar dacă, din spate, vine și chiar se pregătește să depășească, onlineul și a sa comunicare 24/7.

Articol publicat pe Știripesurse.ro

2 thoughts on “PSD – PNL, bătălia pe televiziuni și online”

  1. Te contrazic : Nicusor Dan…NU ESTE COPILUL DE SUFLET AL ONLINE-ULUI !!! De fapt…nu mai este , s-au desteptat intre timp aia pe care-i adormea cu basmele sale . S-a vazut clar din ultimul interviu ca tipul…habar n-are de ce-aveau nevoie bucurestenii , nici el si nici frantzuzoaica lui !PNL-ul { care PNL Iancule care , ca-i PDL toata z iua , daca nu erau aia …nu castigau NIMIC !!! } ti-am mai spus asta si-o repet : pana nu ve-ti scapa de neavenitii astia doi , Alina Gorghiu si Vasile Blaga…..Si lasa-i dracului c-au si astia televiziunea lor stai linistit . PSD-ul…cred ca-i pe cai mari si mare minune ca din toamna sa n-ajunga majoritari in Parlament . In plus de asta , Facebook , Twitter , Instagram sau…blogurile …astea nu-s admis e INCA sa voteze in locul oamenilor iar oamenii , ai dracului oameni…au inceput sa faca ochi . N-ai vazut inca cine-i viceprimar al Capitalei ????? Parca vad ca moldoveanca va renunta in curand la Pandele ….caci Trudy chiar are …. ce arata doamnelor . 8)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

:D :) :( :o 8) :eek: ;-( :grin: :wink: :arrow: :idea: :?: :!: :evil: O:) :-| :-* :-(( :poke: :love: :tired: :emotion: :party: :clown: :worried: X( :p