Limita de uzură

Cel mai bun mod de a pastra uzura pneurilor la un nivel minim este de a mentine corecta presiunea in anvelope pentru conditiile de incarcare si de viteza, precum si de a conduce pe cat de lin si de atent posibil. Evita franarea brusca, virajele stranse si accelerarea violenta.

Franarea si accelerarea brusca freaca cauciucul de pe banda de rulare pana la transformarea acestuia intr-un plasture plat gol. Penele de frana pot rezulta, de asemenea, din frane defecte care blocheaza roata. Un tambur distorsionat – distorsionat de caldura de la franarea excesiva – poate provoca penele pe laturile opuse ale aceluiasi pneu. Virajele stranse transfera o parte mai mare din greutatea auto la rotile din afara, crescand sarcina pe acestea, in special pe umerii benzii de rulare. Chiar si o usoara crestere a vitezei in curbe poate creste uzura benzii de rulare in mod semnificativ.

image

Desi uzura creste cu viteze mai mari, rularea pe autostrada provoaca mai putin uzura anvelopelor decat calatoriile cu mai multe franari si accelerari. Drumurile denivelate accelereaza, de asemenea, uzura pneurilor, la fel ca si vremea. Anvelopele se uzeaza mai repede in conditii extreme de caldura sau frig. Drumurile ude racesc anvelope 195/65 R15 la preturi accesibile si reduc frecarea intre banda de rulare si drum, astfel incat uzura este diminuata.

Uzura inegala a pneurilor indica faptul ca ceva este in neregula cu masina. Acest lucru poate pur si simplu indica faptul ca pneurile nu sunt umflate corect sau ca pot exista defecte in sistemele de franare, de directie sau de suspensie. Aceasta problema poate fi periculoasa si ar trebui remediata cat mai curand posibil. Desi solutia poate fi costisitoare pe termen lung, ar putea fi mai ieftina decat inlocuirea continua a anvelopelor uzate.

Rotile neechilibrate pot cauza uzura inutila – petice neregulate uzate – si pot afecta, de asemenea directia si suspensia. Asigura-te asadar ca rotile sunt echilibrate – pe masina, daca este posibil – ori de cate ori o anvelopa  a fost eliminata sau una noua a fost montata. Diferite modele de uzura sunt un indiciu a cauzei uzurii anormale. Dar cauza nu este intotdeauna evidenta, iar un pneu poate avea uzura excesiva de la un numar mai mare de defectiuni.

Daca o masina este condusa continuu cu presiunea pneurilor prea mare, cea mai mare parte a incarcaturii sale se va situa in centrul benzii de rulare, care se va uza mai repede decat umerii. Daca este condusa continuu cu presiunea pneurilor prea mica, umerii se vor uza mai repede decat centrul benzii de rulare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

:D :) :( :o 8) :eek: ;-( :grin: :wink: :arrow: :idea: :?: :!: :evil: O:) :-| :-* :-(( :poke: :love: :tired: :emotion: :party: :clown: :worried: X( :p