Facebook și politicienii români

De la momentul noiembrie 2014, lumea nu contenește să discute despre subiectul ”cum a câștigat social media și mai ales Facebook alegerile prezidențiale pentru Iohannis” și despre cum acesta instrument de comunicare va fi foarte important de acum încolo.

Avem niște adevăruri parțiale: Onlineul a reprezentat o forță incredibilă în victoria lui Iohannis. Dar nu un online manipulat și construit de el sau de echipa lui. Să fim serioși, omul a avut o campanie penibilă. Cine a urmărit cu atenție ce se întâmplă în lumea 2.0, a văzut că deja două încercări de a testa puterea acestui spațiu: prima dată cu ocazia protestelor din ianuarie 2012 și mai apoi la momentul Roșia Montana și Gold Corporation.

Exact aceeași vectori care au condus această revoltă în perioadele respective sunt cei care au schimbat și jocurile la momentul prezidențiabilelor. Cu rezultatul cunoscut.

Cât despre ceea ce se va întâmpla în continuare, este evident că importanța rețelelor sociale în managementul comunicării partidelor a crescut destul de mult. Nu neapărat în sens pozitiv, însă. Pentru că, ceea ce nu înțeleg partidele de la noi este faptul că oamenii vor comunicare reală, vor dezbateri, vor răspunsuri la întrebări, nu doar comunicare ternă, postare de comunicate și eventual câteva poze. Ori, puțini sunt politicienii care au înțeles asta.

Clinton-FB-620x400

2016 va fi un an extrem de important și un test extrem de important pentru politicienii care vor dori să câștige votul oamenilor. Informațiile circulă acum cu viteze amețitoare. Proiectele ajung să fie dezbătute, validate sau nu, chiar dinainte de a fi anunțate public. Facebook, Twitter, blogurile, toate aceste instrumente vor juca un rol decisiv pentru cei care ne vor cere votul.

Vă recomand să citiți și două texte adiacente. Unul, marca Sebastian Lăzăroiu, vorbește despre cum Facebook omoară omul politic. Cel de al doilea, scris de Cristian Hrituc, spune un lucru cu care eu sunt de acord: Politicianul 2.0: comunici sau dispari.

Și ca o încheiere, știți care a fost gestul politic major cu care și-a anunțat Hillary Clinton lansarea în campania electorală a democraților, pentru a primi nominalizarea pentru candidatura la prezidențialele de anul viitor? Și-a deschis pagina de Facebook, ea având doar un cont de Twitter, unul extrem de apreciat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

:D :) :( :o 8) :eek: ;-( :grin: :wink: :arrow: :idea: :?: :!: :evil: O:) :-| :-* :-(( :poke: :love: :tired: :emotion: :party: :clown: :worried: X( :p