Liviu Dragnea, Maria Grapini și USR, campionii social media la final de octombrie

SocialMediaMarketing

Social media, prin toate rețele, fie că vorbim de Facebook, Twitter, Instagram, bloguri sau simple site-uri, poate fi un instrument extrem de util și interesant pentru a vedea cum percep românii evenimentele politice. Sau cum se raportează ei la acestea, la dezbaterile din spațiul public, la acțiunile partidelor politice.

Din acest punct de vedere, o retrospectivă politică a lunii octombrie scoate în evidență câteva discrepanțe față de ceea ce a ținut atenția mass-media din zona tradțională (tv, radio, presă scrisă). Astfel, dacă în aceste zone, atenția a fost focusată pe guvernarea PSD, problemele generate de inconsecvența măsurilor economice, problematica salarială, pensii, în mediul online campion a fost Liviu Dragnea și mesajul său de bucurie în ceea ce privește recolta la floarea soarelui.

Această postare a strâns peste 1000 de comentarii, iar trendul acestora a fost mai ales unul de ironie, glume, atacuri la adresa liderului PSD. Extrem de interesant este cazul lui Dacian Cioloș, cel care, de mai bine de 2-3 săptămâni pare a se fi revitalizat, ba chiar, mai decis ca oricând să intre cu adevărat în bătălia politică, iar acest lucru i-a adus liderului platformei România100 atenție din partea online-ului.

Postările cu regretul că nu a candidat anul trecut și respectiv atacul la Varujan Vosganian se situează pe locurile 2 și 3 într-un top al celor de la Facebrands în ceea ce privește numărul de comentarii, cu 811, respectiv 644 de reacții din partea oamenilor. Asta poate însemna că bazinul de suținătoriai lui Cioloș este încă acolo, așteptând doar un semn ca să înceapă lupta. Când va veni acesta, greu de spus, dar și motiv de glume pe Facebook.

O notă de inedit este prezența în atenția publică a unui alt politician pe care rețelele tradiționale l-au pus într-un con de umbră, dar care pe Facebook este permanent menționat: Maria Grapini. Da, în principiu, orice postare din social media despre Maria Grapini este fie ironică, fie cu trimitere la Dex, dar, nu degeaba se spune, și reclama negativă este tot o reclamă. O scrisoare deschisă adresată alegătorilor de către Grapini a strâns peste 600 de comentarii.

Nu în ultimul rând, situația de la USR, cu alegerea noului președinte, apoi cu scandalul generat de Congres și posibila rupere a reprezentat în mediul virtual evenimentul ultimelor 2 săptămâni. Strategia celor de la USR de a fi mereu activi, de a oferi oamenilor subiecte de dezbatere tinde, însă, să meargă spre o extremă negativă. Dintr-o alternativă la clasa politică actuală, USR a devenit ținta ironiilor, a glumelor, iar orice ieșire a lor în spațiul public se soldează cu valuri de râsete. Nu tocmai ceea ce și-ar dori un partid politic, nu o trupă de stand-up comedy.

O notă aparte despre partidele politice. Comunicarea PNL în social media s-a rezumat la alegerile din TNL, respectiv la prezența activă a unui Ciucu, în bătălia sa cu Gabriela Firea, Bușoi, care pare a fi intrat într-o nouă etapă de refacere a imaginii de lider al PNL București, respectiv Gorghiu, cea care comentează și atacă fiecare acțiune a PSD. Din păcate, pentru liberali, ei sunt și campionii la așa nu, cu un material viralizat în ultima săptămână, filmare de la Congresul TNL și perlele date acolo de tinerii prezenți.

PSD se limitează la o non-comunicare. Postări în linia de comunicare a partidului, nimic ieșit din comun, dacă excludem conturile personale ale principalilor comunicatori, care sunt asaltate de cei ce sunt nemulțumiți de guvernare.

Editorial publicat pe Știri pe Surse

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

:D :) :( :o 8) :eek: ;-( :grin: :wink: :arrow: :idea: :?: :!: :evil: O:) :-| :-* :-(( :poke: :love: :tired: :emotion: :party: :clown: :worried: X( :p