Pentru că tot este la modă să vorbim din nou despre prezidențiabilul Oprescu, despre acest salvator al neamului românesc, cred că e și un moment propice să ne aruncăm o privire și asupra ultimelor sale acțiuni. Pentru că suntem, aici cred că sunteți toți de acord, sătui de politicienii care doar vorbesc și mai puțin acționează.
Ori, doctorul Oprescu pare înconjurat de o aură de mare om de stat, asta deși acțiunile sale ca primar sunt mai degrabă penibile. Deh, omul este ocupat să tot participe la anumite lansări de alianțe. Ori asta îți ocupă tot timpul, o știe până și Ponta. Așadar, cred că sunt 4 mari direcții în care putem să analizăm ce face doctorul:
– problema câinilor maidanezi: vă aduceți aminte momentul imediat după moartea lui Ionuț, când cu lacrimi în ochi, Sorin Oprescu venea și promitea că vom scăpa în maxim 10 luni de toți câinii maidanezi de pe străzile Bucureștiului? Iată-ne la mai bine de 5 luni de la acel moment și abia avem 2000 sau 3000 de câini adunați. Cât despre eutanasierea lor, abia de ieri a început acest lucru, la mai bine de 3 luni de la momentul în care Legea Ionuț și normele au fost publicate.
– pistele de biciclete. Aici, Oprescu dă dovadă de cea mai mare fățărnicie, ipocrizie. Deși Bucureștiul este un oraș ajuns aproape la blocaj din pricina numărului enorm de mașini care circulă și a lipsei unei infrastructuri care să permită acest trafic. Chiar de curând a ieșit public un studiu care arată că în București avem 1.2 milioane de mașini înmatriculate, la 2 milioane de locuitori. Este enorm ! Nevoia unor piste de biciclete este enormă, e nevoie de această alternativă, una care în alte capitale cu adevărat europene a devenit deja principalul mod de a circula. Și când în București ai și atâtea alternative de cumpărat biciclete de oraș, când găsești cele mai noi oferte de biciclete pliabile, nu ți se pare un pic trist că stăm de luni bune ca să ne certăm pe locul unde ar trebui să fie amenajate aceste piste? Cu atât mai mult cu cât vine primăvara (deși din punct de vedere meteo a și venit) iar pe siteul oficial al celor de la Lavitaevelo.ro avem niște oferte de biciclete cărora cu greu le putem rezista.
– îmbunătățirea infrastructurii de trafic: nu cred că avem prea multe de comentat aici. La câte lucrări lansează Oprescu pe an, Bucureștiul ar trebui să fie deja, cel puțin, la nivelul Parisului sau al Londrei. Când colo, ne trezim că niciuna din soluțiile sale nu e de folos ci mai rău blochează traficul și așa distrus din capitală.
– distrugerea monumentelor istorice ale Bucureștiului: Hala Matache, case cu un trecut istoric și cultural incredibil – sunt numai câteva exemple din ceea ce lasă în urma sa marele primar. Pare a avea un luptă de dus la bun sfârșit: aceea de a șterge orice urmă de istorie care pare a fi supraviețuit atacului comunist.
Și cu toate astea mai sunt oameni care spun că Oprescu e bun de președinte?