Cum stă treaba cu afacerile?

Hai, recunoaște! Măcar o dată în viața ta te-ai gândit cum ar fi să ai propria ta afacere, să lucrezi pentru tine și nu pentru alții. Să aia tu control asupra banilor, să știi că câștigi exact cât meriți.

Este normal să îți dorești acest lucru. Trăim vremuri în care, dincolo de atacurile aberante aduse multinaționalelor, tot mai mulți români aleg să riște un pic și să treacă pe un business propriu. Primul pas și cel mai important este acela de a îți asuma riscul. Pentru că da, te minte cine îți spune că nu există un risc în treaba aceasta. Pleci de la un venit sigur, care, bun sau mai puțin bun, îți venea lună de lună la data știută, și ajungi pe un teren unde, dacă nu merg lucrurile cum trebuie, te poți trezi că vor trece și luni de zile până să ai bani în buzunar.

Decizia de a porni pe un drum propriu nu trebuie luată de pe o zi pe alta. Este nevoie să cercetezi piața, să știi clar care sunt expertizele tale, unde excelezi, câtă nevoie este în piață de ceea ce poți tu să faci. În ziua de azi există, din păcată, mulți oameni creduli, naivi, care consideră că tot ce zboară se mănâncă. Și renunță la locurile lor de muncă sigure, pentru promisiuni de mii de euro câștigați lunar, din patul de acasă, fără ca să fie nevoie să deschidă ochii.

image

Ori, nu e chiar așa. A fi antreprenor, freelancer, a munci într-o afacere proprie solicită poate chiar mai mult efort, mai multă dedicare. Și răbdare. Niciodată, oricât de norocos te-ai crede, banii nu îți vin imediat. Sunt lucruri pe care le regăsești la orice antreprenor, la orice om care a avut de-a face cu un business, indiferent dacă acesta a fost sau nu de succes.

Iată ce spune și Andrei Ursachi despre formula succesului în afaceri: „Când mi-au fost cerute sfaturi în legătură cu o idee de afaceri, am spus întotdeauna “NERCM”. Cu alte cuvinte:

– adună cât mai multe dovezi tangibile legate de nevoile oamenilor față de produsul/serviciul tău;
– evaluează-ți experiența și credibilitatea ca apoi să poți “umple toate golurile” din afacerea ta;
– adună la un loc toate resursele de care vei avea nevoie pentru a-ți porni afacerea;
– caută-ți clienții ce sunt dispuși să-ți cumpere produsele imediat după ce le lansezi pe piață;
– asigură-te că modelul tău de afaceri este stabil și că prezintă potențial de lungă durată;

Când toți acești factori vor fi bine puși la punct, noi sugerăm să-i dai bice! Dacă nu îndeplinești acești factori, îți sugerăm să te gândești de două ori înainte de a-ți pune în plan ideea. Rata de eșec a noilor companii este imensă: peste 50%. De ce? Pentru că aceștia au lansat idei, uitând de obiectivul principal al afacerilor: furnizarea unui produs sau a unui serviciu.„

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

:D :) :( :o 8) :eek: ;-( :grin: :wink: :arrow: :idea: :?: :!: :evil: O:) :-| :-* :-(( :poke: :love: :tired: :emotion: :party: :clown: :worried: X( :p