Daca jobul tau presupune foarte multa comunicare prin mailuri atunci te-ai intrebat cel putin o data ce poti face pentru a trimite mailuri mai eficiente care sa fie intelese usor de destinatar, dar sa creasca si rata de raspuns.
In continuare vom vorbi despre cateva dintre cele mai bune metode pentru a primi raspunsuri la mailuri, dar si pentru a le face sa arate cat mai bine.
Scurt si la obiect
Nimanui nu-i plac romanele scrise in mailuri si daca nu iti faci cunoscuta intentia repede s-ar putea ca acel mail sa fie inchis si niciodata redeschis. Cel mai bine e sa pastrezi numarul de cuvinte la minimul necesar si sa explici ideea cat mai clar si la obiect.
Spune-le pe nume
Un mail general cu Buna sau Salut pare ca si cum ar fi trimis unei liste intregi cu BCC. O idee buna ar fi sa incepi mailul cu numele persoanei, ceva de genul Buna Marius, va suna mult mai bine decat unul impersonal de genul Buna ziua.
Subiectul mailului
Acea linie pe care o completezi imediat dupa destinatar si reprezinta mesajul pe care il vede inainte de a deschide sau ignora mailul face diferenta intre un mail aruncat in cosul de gunoi si unul citit. De exemplul, ca blogger, aleg tot timpul sa fac subiecte cat mai clare, astfel daca am o propunere pentru un brand voi formula subiectul mailului de genul Propunere colaborare sau Propunere colaborare evenimentul x.
Semnatura mailului
Semnatura este foarte importanta deoarece prin ea arati celui caruia ii trimiti mesajul cine esti si ce te reprezinta. Tocmai din acest motiv, semnatura trebuie sa contina Numele tau, link catre canalele de Social Media pe care le doresti publice si locul de munca sau profesia. Daca nu stii cum se seteaza uite aici un ghid pentru a pune semnatura in Gmail si Yahoo mail.
Nu trimite mailuri inutile
Pe mail nu este ca pe messenger si nu trebuie sa tii discutia in viata doar de dragul de a o tine. Un multumesc la final este ok, dar mesajele cu si ce ai mai facut in ultimul timp, etc. chiar nu isi au rostul pe mail, in discutii de business.
Reciteste-l inainte sa-l trimiti
Cu toate ca o mica greseala va trece probabil neobservata, cel mai bine e sa petreci cateva minute sa verifici daca informatiile scrise sunt corecte si daca nu cumva ai facut vreo greseala in text inainte de a trimite mailul.
Ai grija la BCC si CC
In timp ce CC (carbon copy) e varianta de a trimite mailuri unei liste de oameni transparenta pe care toti o pot vedea. BCC (black carbon copy) este varianta prin care poti trimite mailuri unei baze de date unde nimeni nu poate vedea cine a mai primit mailur.
Sper ca aceste informatii sa va ajute si sa usureze munca, dar si sa creasca rata de conversie a mailurilor trimise.
Pentru mai multe sfaturi in ceea ce priveste utilizarea aplicatiilor si a gadget-urilor iti recomand site-ul Calculatorescu. Acesta este un site de tehnologie care, prin articolele postate, ofera cititorilor informatii, ghiduri si review-uri pentru cele mai noi gadget-uri aparute, dar si o serie de turoriale pentru rezolvarea diferitelor probleme care apar.