Dacă ar fi să o începem cu un banc, am spune: închizi blogul, ieşi din casă şi te duci să te angajezi şi astfel faci bani.
Dacă este să continuăm discuţia strict legată de lumea 2.0, atunci întrebarea aceasta cred că este cea mai bună metodă de a aduce trafic. Tocmai de aceea am decis să scriu şi eu Bun, introducerea fiind făcută, hai să vedem care sun variantele:
– e greu în ziua de azi să devii blogger relevant pentru agenţii. Piaţa este deja ocupată de nişte monştrii..nu ştiu dacă şi sacrii, dar oamenii nu vor şi nu văd de ce ar vrea, ca dintr-o bucată şi aşa mică de pizza, să mai împartă şi cu alţii. Dacă vă uitaţi la reacţiile lor din ultimul timp de pe o anumită campanie, veţi înţelege ce spun.
– Nu toţi ne naştem cu părul creţ şi cu o viaţă frumoasă, aşa cum a avut norocul zeul creţ al onlineului românesc, cel care, cel puţin aşa susţine el, muşcă cu buze moi din cea mai mare porţie de bani ce se învârt prin onlineul românesc. Deşi eu nu cred asta.
Luând în considerare aceste lucruri, îţi rămân puţine opţiuni:
– scrie cu pasiune şi despre ceva ce te pasionează. Nu fii blog generalist, lumea e plină de atotştiutori. Poate, cine ştie, la un moment dat, cineva se va gândi că ce faci tu merită susţinut. Eu am ales politica, o nişă pe care puţini bloggeri scriu cu adevărat. Şi sunt mulţumit de ce fac aici.
Sau caută un o companie specializată , precum cei de la E-advertising, şi începi şi participă la campaniile de la ei. Din tot ceea e am găsit eu prin online, ei sunt cu adevărat cea mai de succes companie de optimizare SEO. Și cei mai serioși. Cu o platformă extrem de ușor de manevrat, cu multe campanii, cu posibiltăți multiple de a retrage banii câștigați. O plăcere să lucrezi cu ei.
Și ceea ce îmi place cel mai mult la E-advertising este faptul că ai oricând parte de ajutorul lor, că primești sfaturi despre cum să faci blogul funcțional și plăcut ochiului. Dincolo de toate astea însă, încearcă să vezi şi dacă cititorii tăi, oamenii care practic te validează ca blogger sau nu, sunt de acord şi vor accepta o schimbare a ta spre aceasta direcţie a scriiturii plătite.
Eu asta am făcut pe acest blog. Pentru că aşa mi s-a părut corect. Iar feedbackul primit de la cititori a fost exact cel intuit: “Ioane, nu avem o problemă cu faptul că scrii şi advertoriale, atâta timp cât le şi semnalizezi aşa şi cât nu abuzezi de ele”. Lucru pe care am şi încercat să îl fac. Şi sunt mândru de cititorii mei, mult mai inteligenţi ca ai altora
Ca să revin totuşi la ideea de la început, nu vreau să fiu eu cel care dă veşti proaste, dar, la noi, nu putem vorbi de o blogosferă capabilă să susţină financiar atât de mulţi oameni. Nu avem calitatea scriiturii, nu avem calitatea umană, nu avem suficiente branduri şi nu avem suficienţi bani. Nu vă luaţi după ce auziţi pe unii şi pe alţii că spun: e imposibil ca în România să se învârtă milioane de euro pe online, referindu-mă aici la bloguri, Twitter sau Facebook. Uitaţi-vă la disperarea celor care şi-ar vinde şi mama pentru câteva sute de euro.