Cele mai mari centre de testări anvelope auto din lume

Dacă v-aţi întrebat vreodată care sunt cele mai prestigioase centre de testări pentru anvelope, imaginaţi-va că va îmbarcaţi într-o călătorie globală, de jur-împrejurul mapamondului, deoarece există mai multe locaţii unde producătorii de renume caută să sesizeze eventualele erori în fabricarea unor anvelope, identificarea unor posibile puncte slabe şi îmbunătăţirea design-ului sau structurii noilor modele de cauciucuri care urmează a fi lansate.
Înainte că o nouă serie sau model de anvelope iarnă sau all-season să fie lansat pe piaţă, producătorul japonez Toyo evaluează fiecare prototip la centrul de testare de la Saroma. Aici, detalii precum nivelul de aderenţa sau de tracţiune, manevrele de frânare, precizia virajelor etc., sunt urmărite pas cu pas de către ingineri experimentaţi, prin simularea unor situaţii reale care se pot ivi în trafic, pe durata lunilor de iarnă, în condiţii meteo extreme. Toyo mai deţine încă alte două centre de testare – Miyazaki şi Itami. Primul este destinat monitorizării performanţelor dobândite la rularea cu viteze foarte înalte, reducerii nivelului de emisii de zgomot produs de anvelopele pentru turisme, autobuze şi camionete,plus alte obiective care urmăresc stabilitatea la viraje, nivelul de anduranţă etc. Modernitatea centrului tehnologic de la Itami este dată de echipamentele performanţe din dotare – utilajul Flat-Trac ÎI sau simulare în sistem T-mode.

image
Un alt centru important unde se testează îndeosebi anvelope de iarnă este Ivalo, situat în Finlanda, şi aparţine brandului Nokian. Cu o experienţă de peste 80 de ani în domeniul fabricării de anvelope durabile, acest colos din industria cauciucurilor, Nokian, este specializat în proiectarea unor pneuri care să ofere performanţe superioare în condiţii de temperaturi extreme. La centrul de testări Ivalo, care acoperă o întindere de peste 700 hectare, ajungând până la Cercul Arctic, au loc simulări atât pe timp de zi, cât şi nocturne,din noiembrie până în mai. Îndelungată activitate desfăşurată de Nokian îl plasează drept lider în ceea ce priveşte anvelopele de iarnă. Dacă e să îi dăm crezare lui Matti Morri, manager tehnic din cadrul Nokian, “centrul de testare Ivalo nu are egal. Nici o maşinărie sau muncă depusă în laborator nu poate concura cu testările de aici, întreprinse în cele mai vitrege condiţii meteorologice.”
Şi în restul Europei, experţii auto realizează intense testări, pentru a stabili, de exemplu, care sunt cele mai eficiente roţi de vara, luând în calcul aspecte precum aderenţa pe drumuri uscate şi pe suprafeţe umede, randamentul kilometric, uzură etc. Un conducător auto interesat de părerea specialiştilor, se poate baza pe cercetările ADAC, cel mai mare club automobilistic European, care se află în Germania. Despre alte centre mari de testări, vom vorbi cu o altă ocazie… Până atunci, cumpăraţi anvelope vară doar de la distribuitori autorizaţi, precum SC HILSERV SRL şi respectaţi regulile în vigoare, pentru o călătorie plăcută, lipsită de riscuri!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

:D :) :( :o 8) :eek: ;-( :grin: :wink: :arrow: :idea: :?: :!: :evil: O:) :-| :-* :-(( :poke: :love: :tired: :emotion: :party: :clown: :worried: X( :p