Candidații la prezidențiale și social media

Am citit o analiză extrem de interesantă pe Mediafax în legătură cu prezența în online a candidaților la prezidențiale. De ce insist pe acest aspect al onlineului și alegerile din noiembrie? Pentru că eu cred cu tărie că bătălia decisivă aici se va da. A fost o primă tentativă de campanie prin online la alegerile din 2009, aceea a fost doar prefața.

Bazinul electoral din România nu este unul extrem de complex. Avem ruralul, unde PSD domină și pentru care o campanie electorală nu reprezintă decât o altă posibilitate de a face provizii în casă. Niciodată nu strică niște ulei, mălai, o găleată și alte cele. În rural contează mai puțin doctrina politică, dreapta și stânga și proiectele politice.

În urban e altă poveste. Aici, mai ales în marile orașe, lumea deja nu se mai mulțumește cu mesajele terne venite de la candidați. Lumea vrea să fie motivată, vrea să fie surprinsă, vrea teme de dezbatere, vrea răspunsuri la întrebările zilei și mai ales, vrea să nu fie luată de proastă. Tocmai de aceea, o campanie electorală în online presupune un efort cu adevărat mare, nu doar niște postaci care să dea like în neștire la orice se postează de la centru, nu doar niște comunicate de presă, nu doar poze care nu exprimă nimic.

Candidații noștri ar fi trebuit să se uite un pic la campaniile electorale duse în online de Obama. Și de acolo ar fi învățat tot ce trebuie. Până una alta, la noi pomana electorală a ajuns și în online. Mulțumită lui Ponta.

image

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *