Am avut zilele astea posibilitatea să discut cu o serie de oameni despre idei de business și despre modul cum ele pot ajunge să fie cu adevărat profitabile, să își merite investiția. Adevărul că în ziua de azi îți trebuie un pic de curaj ca să decizi să începi o afacere în România, dacă stai să te uiți la cum stă mediul de afaceri, la ce face, sau mai bine zis nu face, statul pentru a te ajuta. Și, într-un final, ajungeam la aceeași veșnică întrebare a lor: cum poți să ne ajuți să fim cunoscuți, să facem din această idee un brand.
Iar aici, în ziua de azi, nu ai cum să spui că nu prea sunt soluții de a aduce un business în față, de a face din el un brand de succes. Pentru că această perioadă este a rețelelor sociale, a comunicării, a marketingului online. Așadar, vrei să ai un business de succes și cunoscut? Promovează-l online. Fă-i un site profesionist, cont de Facebook și profil de twitter și astfel vei avea ocazia să comunici în permanență cu publicul target.
Dar, dincolo de a le realiza este important să ai și oamenii potriviți care să ducă mai departe această comunicare. Pentru că nu de puține ori un business a avut de suferit din cauza faptului că și-a asociat imaginea cu personaje care erau de evitat la acel moment. Cazul Haotik – Samsung este de notorietate.
În același timp și comunicarea trebuie să fie de un anume fel. Nu poți să spui că faci online marketing dacă ți-ai făcut contul și de pe el postezi doar linkuri și atât, fără a interacționa în vreun fel cu urmăritorii tăi, fără de a arăta, dovedi, că în spatele acelui cont există o persoană interesată de feedbackul lor. Dacă stăm să ne gândim un pic, există în România un business, o companie care să își facă promovarea pe online ca la carte?
Unii ar da ca exemplu Vodafone, numai că ei, alături de cei de la Pro TV au cam sărit calul în ultima perioadă și destul de multă lume îi acuză că ne iau de proști. Deh, pasiunile românești. În ultima perioadă ele au fost DOMO și tabletele de 300 lei și la cu nunta de 100000 de likeuri care s-a dovedit a fi faimosul Paul Ipate.
Nu în ultimul rând, țineți afacerea ta conectată în permanență la tot ce e nou. Asta înseamnă inclusiv aplicatii android sau pentru Iphone și orice apare nou.