Agricultura – afacerea viitorului în Europa?

Dintotdeauna s-a spus despre România că are un potențial agricol unic, nu de puține ori vorbindu-se despre Bărăganul nostru ca despre grânarul Europei. Și s-a confirmat asta de fiecare dată când vremea a ținut cu noi, când recoltele au fost unele cu adevărat impresionante. Avem aici ca exemplu de dată recentă anul 2013, an în care România s-a clasat pe primele locuri între țările din UE la recoltele de grâu, porumb sau rapiță.

Dar, ca să contăm cu adevărat pe agricultură an de an, nu mai putem merge mereu la mila lui Dumnezeu, sperând să fie ploaie la timp și seceta cât mai scurtă. Agricultura, ca orice domeniu, are nevoie de investiții care să o facă profitabilă indiferent de condițiile meteo și care să reprezinte cu adevărat un pilon important al creșterii economice pentru țara noastră. Doar ca un exemplu: datorită anului agricol 2013 de excepție, creșterea economică a României a fost de peste 2 puncte procentuale. Dacă ar fi fost altfel în agricultură, am fi avut o creștere de sub 1%.

image

În ciclul bugetar 2014 – 2020 al Uniunii Europene, pe PAC (Politici Agricole Comune) României i-au fost alocat 17 miliarde de euro. O sumă de bani pe care, dacă am fi cu adevărat capabili să o absorbim, imaginați-vă la ce nivel am putea ajunge din punct de vedere agricol. România toată are nevoie să treacă din amorțirea de Ev Mediu în care se zbate și să reușească, la mulți ani distanță, să crească, să evolueze. Iar cei care vor trebui să aducă schimbarea cu adevărat sunt micii agricultori, cei care nu au decât o grădină mică, gândită poate doar pentru consum propriu, dar care se pot dovedi cu adevărat revoluționarii unui sistem agricol.

Pentru ei vin în ajutor și cei de la Covera, care oferă soluții moderne pentru agricultori, mai ales pentru cei care vor să intre puternic în epoca online-ului. Astfel, cei care au nevoie de rigole, de un asiprator auto sau de ce nu, de o betonieră Covera cu care să îngrădească o lucrare nouă de modernizare a unei ferme. Toate acestea pot fi acum doar la un click distanță. La fel cum și fermierii mai mici sau mai mari ar trebui să vadă mult mai bine oportunitatea unei promovări și în mediul virtual și, de ce nu, de creare a unei afaceri de vânzare a produselor lor inclusiv printr-un simplu click.

Sunt câțiva mici fermieri care au făcut acest pas și ei sunt cea mai bună dovadă că acesta chiar este businessul viitorului. Iar o agricultură modernă, care să acopere toate nevoile poate fi cu adevărat motorul progresului pentru o țară ca România.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *